tisdag 25 augusti 2009

Löning !!!!


Efter en lååång månad så är lönen mer en välkommen på mitt stakars konto !
Vissa månader fattar jag verkligen inte var alla pengar tar vägen , tycker inte jag köper mer en vanligt eller har mer eller mindre räkningar eller är ute mer eller mindre men ändå har pengarna en förmåga att försvinna ! Jaja nu är d iallafall lön så då får man väl försöka hålla i sina pengar lite grann ! Idag blir d storhandling med Älsklingen ! Varje den 25:de är d dags för ett besök på Willys och den här gången ska vi verkligen ha mycket mat ! Har typ ingenting hemma , som ni kanske förstår så fattar jag inte va d har varit för konstig månad !
Fick mitt nya smycke till örat idag oxå 10 mm tunnel ( kort kommer ) Tvär nöjd faktiskt !
I helgen vankas d Kräftmiddag med kära vänner , får hoppas på fint väder , gör alltid mycket om man kan sitta ute en längre tid in på kvällen ! Älskar kräfter så d kommer nog att bli jätte trevligt och gott !
Storstädning hemma ligger för dörren nu oxå , måste verkligen ta mig i kragen och ta fram damsugaren ikväll när jag kommer hem , känns som att d va ett tag sen jag damsög nu och d e ju inte rätt att älsklingen ska göra d varje gång haha !
Vidare så är d ingen som vill låna mig 10 000 :- till en ny tv ??? Såg en 50" tv idag i en annons !
Måste verkligen ha en tv i sovrummet nu , har ju en 42" i vardagsrummet och den hade ju varit perfekt att flytta in i sovrummet ! Har ju alltid haft en tv där och omställningen till att inte ha d fixar jag och älsklingen inte riktigt haha !
Så om någon snäll själ har lite extra pengar över så tveka inte att höra av er ;)

Nä nu ska jag återgå till mitt kära jobb så skriver jag kanske mer sen !


Ciao C

4 kommentarer:

Snor och Glamour sa...

En del har det bra! Här är det inte lön förrän på torsdag. Så e det när man jobbar inom kommunen.
Men å andra sidan har jag ju min kvar när eran e slut!! :) Hi hi!!

ooo xxx

pojkarna2009 sa...

Ja precis , men den e väldigt uppskattad idag när den kom =)

Snor och Glamour sa...

Jag skrev första inlägget när det bara var rubrik!!! Nu har det ju kommit ett helt inlägg också:)

Tyvärr har jag inte 10 000 denna månaden. Dom tog farbror polisen av mig för han tyckte jag körde lite fort! JAG!!??? Jag som alltid får skäll för att jag kör för sakta!
puss puss

pojkarna2009 sa...

Haha ja jag hörde detta 2800 :- eller va d va ? haha man får inte köra gör fort serrö ;)